از ديرباز ساخت برنامههاي پر محتوا يکي از دغدغههاي فراموش شده صدا و سيما بوده و پيوسته اين رسانه ملي از نداشتن برنامه خوب رنج ميبرده و عرق سرد ميريخته، ما که نميتوانستيم اين رنج کشيدن را ببينيم تصميم گرفتيم راهکارهايي را براي ساخت يک برنامه خوب ارائه دهيم:
براي يک برنامه خوب، مجري حرف اول، آخر و حتي وسط را ميزند، بنابراين در انتخاب مجري به مواردي که در اينجا اشاره ميکنيم دقت کنيد:
1- سعي کنيد استعدادهاي جديد را در اين حوزه کشف کنيد، جلف بودن، يکي از مهمترين خصوصيات يک مجري موفق است. اينها را در عروسيها(بعد از ساعت يازه شب)، مهمانيها(موقع خداحافظي) و حتي مسافرتها به راحتي ميتوانيد پيدا کنيد.
2- از جواناني استفاده کنيد که نسبت به فنون جدل مسلط هستند و کمِ کم روزي چند مرتبه با مادر، پدر، برادر، خواهر، همسر، فرزند، فاميل نزديک، فاميل دور، جيگر، ببعي، گاوي و… درگيريهاي لفظي داشته و بر آن فائق آمدهاند.
3- در جمعهاي خانوادگي، نيمه خانوادگي و غيرخانوادگي شرکت کنيد و آنهايي را که در کلکلهاي جمعي کم نميآورند، شکار کنيد(منظورمان از شکار، زندهگيري است البته). آنهايي که ايرادهاي بنياسرائيلي به غذا ميگيرند و آخر سر هم بيشتر از بقيه ميخورند در اولويت هستند.
4- در ميادين شهري بخصوص جنوب شهر کمين کنيد و لاتترين آنها را شناسايي و به عنوان مجري به برنامه ببريد. نگران ظاهر و تيپ آنها نباشيد با يک دست کت و شلوار و يک دور آرايشگاه به اصل خود بازميگردند.
5- حتما از مجريهايي استفاده کنيد که کودکيِ متفاوتي داشتهاند، از همان دماغ آويزانها و بچه تخسهايي که هيچ کس حريفشان نبود و هر چقدر کتک ميخوردند، ميگفتند دردمان نيامد. اينها مجريهاي موفقي خواهند بود و در تخريب فرد مقابل آنچنان عمل ميکنند که بيل مکانيکي با معدن سنگ نميکند.
6- آخرين خصوصيت يک مجري خوب، شرکت در رويدادهاي سياسي و موضعگيريهاي سياسي است، البته از نوع روشنفکري، هر چقدر مجري معترضتر باشد، کلاس کار برنامه شما بالا ميرود.
درباره این سایت